Παραεδρικό / Περιεδρικό συρίγγιο -Απόστημα – Χειρουργός Εύοσμος  Ιωάννης Παπαγιαννόπουλος

Περιπρωκτικό συρίγγιο laser

Ελάχιστα επεμβατική χειρουργική τεχνική καταστροφής περιεδρικού συριγγίου με laser διόδου – FiLaC

Συρίγγιο πρωκτού

Εισαγωγή

Το άρθρο που ακολουθεί αποτελεί δίαυλο επικοινωνίας – ενημέρωσης με το κοινό και τους ασθενείς με στόχο την εκπαίδευση τους σε ένα τρόπο σκέψης ώστε να είναι ικανοί να ‘‘φιλτράρουν’’ κατά το δυνατόν τις ιατρικές πληροφορίες που λαμβάνουν από τα διάφορα ΜΜΕ.

Με την παραδοχή ότι η ιατρική επιστημονική πληροφορία είναι συχνά βαρετή, απαιτεί χρόνο, συγκέντρωση και βασικές γνώσεις ιατρικής ορολογίας ώστε να κατανοηθεί, ανθίζει στις μέρες μας η ‘‘πειραγμένη’’, εύκολη, τροποποιημένη πληροφορία εντυπωσιασμού.

Αυτού του είδους η πληροφορία είναι ανακριβής, δεν έχει στόχο την πληροφόρηση, στοχεύει μόνο στις εντυπώσεις και την έκκλυση συναισθήματος με στόχο την κατευθυνόμενη αντίδραση. Ενίοτε αποτελεί παραπληροφόρηση ενώ ταυτόχρονα αγγίζει τα όρια της δυσπληροφόρησης.

Το αντίδοτο στις αποσπασματικές, ανακριβείς ιατρικές πληροφορίες είναι η εκπαίδευση σε ένα τρόπο σκέψης που στηρίζεται στην λογική, σε τεκμηριωμένα επιστημονικά δεδομένα και σε αντικειμενικά επιχειρήματα.

Η διάδοση της ορθής και επιστημονικά τεκμηριωμένης πληροφορίας από ειδικούς αποτελεί την απάντηση στην φαινομενικά ενδιαφέρουσα, ‘‘πιασάρικη’’, ανακριβή και χειριστική πληροφορία εντυπωσιασμού.

Συρίγγιο πρωκτού – απόστημα πρωκτού

Το περιπρωκτικό απόστημα, είναι μια κοιλότητα γεμάτη πύον, κάτω από το δέρμα, γύρω από τον πρωκτό.

Το 90% των περιπτώσεων απόστημα συριγγιο πρωκτού | Χειρουργός Εύοσμος Ιωάννης Παπαγιαννόπουλοςοφείλεται σε φλεγμονή από μία εκ των 10-15 πρωκτικών κρυπτών (του Morgagni), που βρίσκονται περιμετρικά της οδοντωτής γραμμής. Στις κρύπτες αυτές απεκκρίνουν οι αδένες του πρωκτού, που βρίσκονται μεταξύ έσω και έξω σφιγκτήρα και βοηθούν στην αφόδευση με τη λίπανση  των κοπράνων. Η φλεγμονή από μικρόβια των κοπράνων στους αδένες αυτούς, δημιουργεί μια σηπτική εστία η οποία επεκτείνεται κατά μήκος της οδού με μικρότερη αντίσταση, περνώντας μεταξύ, δια ή πάνω από τους σφιγκτήρες του πρωκτού. Όταν σχηματίζεται κοιλότητα με πύον έχουμε το απόστημα , όταν σχηματίζεται μια σήραγγα επικοινωνίας μεταξύ εστίας και δέρματος ή το εσωτερικό του πρωκτικού σωλήνα, έχουμε το περιπρωκτικό συρίγγιο.

Το υπόλοιπο 10% των αποστημάτων ωφείλεται σε

•  φλεγμονώδεις παθήσεις (όπως νόσο του , ελκώδη κολίτιδα, φυματίωση)
  • τραύμα (ξένο σώμα, χειρουργικές επεμβάσεις)
  • κακοήθεις νόσους (καρκίνωμα, λευχαιμία, λέμφωμα)

Τα συμπτώματα του περιπρωκτικού / περιεδρικού αποστήματος

Τα συμπτώματα του περιπρωκτικού / περιεδρικού αποστήματος είναι

• έντονος πόνος,
  • εμφάνιση διόγκωσης κοντά στον πρωκτό
  • ερυθρότητα
  • κάποιες φορές ο πυρετός

Η συμπτωματολογία μεταβάλλεται σε ένταση από ασαφή μέχρι πολύ έντονη αναλόγως την εντόπιση και την έκταση του αποστήματος.

Τα συμπτώματα του περιεδρικού περιπρωκτικού συριγγίου

είναι εκροή οροαιματηρού, ρυπαρού υγρού ή πύου, από το στόμια στο δέρμα ή στο εσωτερικό του πρωκτικού σωλήνα

Η θεραπεία του περιεδρικού αποστήματος

είναι η άμεση επείγουσα χειρουργική διάνοιξη και αφαίρεση του περιεχομένου του. Κατά την διάρκεια του χειρουργείου διενεργείται πρωκτοσκοπιση για αναγνώριση στομίων από συριγγώδεις πόρους

Η επιλογή των παραπάνω τεχνικών αποφασίζεται κατά περίπτωση, διαφέρει από ασθενή σε ασθενή και έχει στόχο την ταχεία ανάρρωση, την οριστική λύση του προβλήματος και την ανώδυνη επιστροφή στις δραστηριότητες του ασθενούς.

Το παραπάνω άρθρο διέπεται από ιατρική δεοντολογία, βασίζεται σε διεθνή ιατρικά άρθρα, δεν είναι διαφημιστικό. Ο σκοπός του είναι η σύντομη ενημέρωση του κοινού. Η ανάγνωση του δεν υποκαθιστά την επίσκεψη στον ειδικό χειρουργό πρωκτολόγο, ούτε παρέχει κατευθυντήριες οδηγίες που θα οδηγήσουν το κοινό σε λανθασμένα συμπεράσματα

Κύστη κόκκυγος laser

• Τεχνική FiLaC (Fistula Laser Closure)
  • Γρήγορη αποθεραπεία και επιστροφή στις δραστηριότητες