ΒΟΥΒΩΝΟΚΗΛΗ | ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΕΥΟΣΜΟΣ |ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

Κήλη βουβωνικής περιοχής

Βουβωνοκήλη τι είναι

Βουβωνοκήλη συμπτώματα

Θεραπεία , επέμβαση βουβωνοκήλης με λαπαροσκόπηση

Βουβωνοκήλη τι είναι:

Είναι η κήλη που εμφανίζεται στη βουβωνική χώρα (δηλαδή μεταξύ κοιλιάς και μηρού) και αποτελεί ένα φούσκωμα από την  παρουσία κοιλιακού σπλάχνου π.χ.  έντερο,  που διαπερνά το κοιλιακό τοίχωμα και βρίσκεται κάτω από το δέρμα .

Πιο συχνά συναντούμε τη βουβωνοκήλη σε άνδρες.

Μπορεί να υπάρχει δεξιά, αριστερά, ή ταυτόχρονα και στις δυο μεριές.

Αν φτάνει μέχρι το όσχεο ονομάζεται οσχεοβουβωνοκήλη.

Βουβωνοκήλη συμπτώματα

Οι ασθενείς με βουβωνοκήλη αναφέρουν ένα εξόγκωμα στη βουβωνική περιοχή, που συνήθως δεν προκαλεί πόνο, αλλά μία απροσδιόριστη ενόχληση. Μπορεί να φουσκώνει και να ξεφουσκώνει ανάλογα αν ο ασθενής σηκώνει βάρος ή ξαπλώνει σε ηρεμία. Όταν η κήλη σταματά να μπαίνει και να βγαίνει αυτόματα, και βρίσκεται συνεχώς έξω, κάτω από το δέρμα, τότε ονομάζεται επιπλεγμένη, μη ανατάξιμη, και έχει πιθανότητες να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα, όπως περίσφιξη. Στην περίπτωση αυτή το περιεχόμενο σπλάγχνο π.χ. έντερο μπορεί να χάσει την αιμάτωση του, γιατί έχει «σφηνώσει», με πιθανότητα να νεκρωθεί. Για να μην φτάσουμε σε αυτό το στάδιο, απαιτείται χειρουργική θεραπεία της βουβωνοκήλης.

Θεραπεία , επέμβαση βουβωνοκήλης με λαπαροσκόπηση.

Η χρήση της λαπαροσκόπησης στην εγχείρηση της βουβωνοκήλης (λαπαροσκοπική πλαστική κήλης) επιτρέπει στο χειρουργό να αναγνωρίζει την κήλη και την γύρω ανατομία με μεγάλη ευκρίνεια και μεγέθυνση, κοιτώντας απευθείας με την λαπαροσκοπική ειδική κάμερα. Η επέμβαση πραγματοποιείται με 3 μικρές τομές δέρματος, από τις οποίες με την κάμερα για λαπαροσκόπηση και τα ειδικά εργαλεία, καθηλώνεται ένα πλέγμα πολυπροπυλενίου στο πίσω κοιλιακό βουβωνικό τοίχωμα. Ο ασθενής παίρνει εξιτήριο συνήθως την ίδια ή την επόμενη μέρα.

Υπάρχουν δυο τεχνικές λαπαροσκοπικής αποκατάστασης βουβωνοκήλης, η TEP και η TAPP.

Πλεονεκτήματα , βουβωνοκήλη μετεγχειρητικά

• Ελάχιστος πόνος μετα το χειρουργείο, ανώδυνη επέμβαση
  • Γρήγορη ανάκτηση των δραστηριοτήτων του ασθενούς
  • Μικρές τομές του δέρματος με καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα
  • Μειωμένα ποσοστά λοίμωξης τραύματος
  • Μείωση χρόνου αποχής από την εργασία του ασθενούς, που συνεπάγεται μείωση του κόστους για τον ασθενή.
  • Σε περίπτωση αμφωτεροπλευρης κήλης , η αποκατάσταση γίνεται στο ίδιο χειρουργείο χωρίς επιπλέον τραύμα